Маркетингът на преживяванията и Mr. Chashka

В съвременния маркетинг се харчат несметни суми с цел да се определят потенциалните клиенти на даден бизнес и какви са техните потребности. Същевременно, доста често се омаловажава ролята на емоциите, като инструмент за въздействие върху потребителското поведение. Именно върху тези емоции се фокусира маркетингът на преживяванията
В следващите редове, ще ви запознаем с въпросния маркетинг подход и колко приложим е той наистина.

Нека първо започнем с това, че преживяванията са пряко следствие от събитията в живота на всеки един човек. Ролята на преживяванията е не просто да оказват въздействие върху нашите бъдещи действия, но също така да стимулират сетивата, функциите на мозъка, както и на сърцето.

Взимайки под внимание силата на този стимул, никак не е учудващо, че големите търговски марки все повече и повече залагат на този тип маркетинг, за да обвържат клиентите и продуктите си на едно по-високо, ментално и емоционално ниво

Целта на маркетинга на преживяванията е създаването на мултисетивна атмосфера около предлаганата услуга или продукт. Създаването на специфична атмосфера в един магазин, свързването на даден продукт с определена мелодия или миризма и използването на привличащи окото цветове по време на маркетингова кампания, са все примери за употреба на този тип маркетинг.

С помощта на гореизброените тактики, както и на много други маркетингови прийоми, компаниите задоволяват сетивните нужди на потребителите - предоставят им възможност да бъдат "заслепени", провокират умовете и докосват сърцата им, преминавайки плавно от поредния продукт на рафта в супермаркета, до неизменна част от потребителското ежедневие.

“Да подариш преживяване” означава да изградиш трайна връзка между бранда и клиента.
В съвременната маркетинг теория, съществуват множество различни видове маркетинг на преживяванията, като например творческо-познавателни преживявания, преживявания свързани с начина на живот или такива, свързани със социалната идентичност на потребителите. За да Ви помогнем да разберете как нашата иновативна реклама прилага този тип маркетинг, ще се съсредоточим върху сетивните преживявания и тези, които въздействат на чувствата.
 

Сетивните преживявания, познати още като SENSE маркетинг, се базират на житейските ситуации, в които основа роля играят петте сетива - зрение, слух, вкус, мирис и допир. При употребата на този вид маркетинг, идентичността на всяка една компания е в тясна връзка със сетивата на потенциалните клиенти.

Примери за такава връзка са цветовете, използвани най-често от компанията, опаковките на дадени продукти, мотото, както и промоционалните материали и дори шрифтовете в рекламата.

Основната цел е да се създаде продукт или услуга, които не могат да бъдат сбъркани с други такива, чрез засищане на петте сетива. 

Mr. Chashka Ви предлага именно това - купувайки кафе във Ваша рекламна чашка, клиентите подсъзнателно ще свързват Вашата марка с вкуса и мириса на кафето. Също така ще забележат уникалните Ви фирмени цветове при допира с чашката.


Преживяванията, които въздействат на чувствата или така нареченият FEEL маркетинг, се съсредоточава върху емоциите на потребителите, и има за цел да формира трайна връзка между продукта/услугата и дадено настроениеПодобно на SENSE маркетинга, подсъзнателните връзки в ума на всеки човек, имат огромно значение за цялостното му впечатление от продукта или услугата. 

Ежедневието ни поднася множество примери - помислете за ресторанта, който никога повече няма да посетите, заради нелюбезен персонал. Замислете се също и за асоциативната връзка между киното, пуканките и освежителните напитки. Посещавайки прожекция на дълго чакан или любим филм, много от нас не биха пропуснали възможността да си вземат пуканки - покупка, която доста често е ненужна, но е тясно свързана с емоцията от самия филм и посещението на киносалона.

Всеизвестен факт е, че консумирането на кафе и други топли напитки е ритуал, който има своите вариации - кафе с цигара рано сутрин пред компютъра, следобеден чай в почивката от работа, кафе с мляко в края на работния ден, кафе с телефон и т.н. 

Комбинирайки този ритуал с Вашата реклама, Mr. Chashka Ви предоставя уникалната възможност да създадете у потенциалните си клиенти силни позитивни емоции, които да се трансферират директно върху Вашия бранд. По този начин Вашата компания ще черпи позитиви не само от емоциите, създадени от консумацията на кафе или други топли напитки, но и ще стане част от ежедневието на потребителите.

Не на последно място, имате нашата гаранция, че всеки клиент, закупил кафе или друга топла напитка с Вашето рекламно послание, ще бъде обслужен с усмивка и висок стандарт - условие, което е записано изрично в договорите с нашата дистрибуторска мрежа

Маркетингът на преживяванията е навсякъде около нас. Той може да се използва успешно за представяне на нови марки, формиране на позитивна нагласа към вече съществуващи такива, изпъкване пред конкурентите и  създаване на лоялни клиенти.

Mr. Chashka Ви предлага цялостно решение, базирано на внимателно подбран микс от маркетинг стратегии - нека заедно да създадем позитивни преживявания с Вашата марка!